Eseménytár

2020. július 18. 7. Kárpátaljai Hazajáró Túra a Kék Lagúnához vezetett, Sóhát (Csornaholova) irányából. Kereken 30 fővel indultunk el Beregszászból. Varju Zoltán volt ezúttal a túravezetőnk. A túráinkat honismerettel is fűszerezzük. Megismerkedtünk Csornoholova (Sóhát) faluval és gyönyörű lemkó fatemplomával. Aztán batyut fel és már indulhatunk is! 18 km-es túránk felét felhőszakadásban tettük meg, így alaposan eláztunk, de szép élményekkel gazdagodtunk.

2020. július 10. Magas Kő (Високий Камінь,Viszokij Kaminy) csúcsra indítottunk túrát. Ez volt a 6. Hazajáró Túra. A Kárpátok hegyei között egészen kicsinek tűnhet a maga 836 méteres tengerszint fölötti magasságával ám a kilátás lenyűgöző. Leereszkedés után elmentünk a Vereckei szorosba. A nap további részében felkerestük az Árpád-vonal bunkerét Felsőgerebenen. A túrát Bíró András vezette.

2020. július 5. Cholnoky Jenő Emléktúra. 5. Hazajáró Túra. A túrát Bíró András és Varju Zoltán vezették. Gyönyörű időjárásunk volt, pazar kilátással. Ez alkalommal a Borzsa-havasra legmagasabb csúcsát az Asztagot (Sztoj) (1681 m) vettük célkeresztbe. A túránk 21 km volt. Útvonal: Beregszász - Munkács - Volóc - Fülöpfalva. A felvonótól két csapatra váltunk. A csapat egyik része igényve vette a libegőt, mig a másik része gyalog kapaszkodott fel és érte utól a többieket a gerincen.

2020. június 28. 4. Hazajáró Túra. A túra szervezője és vezetője Bíró András volt. Az úticél pedig a Róna-havasba vezetett bennünket. Ez alkalommal több mint harminc túratársal látogadtuk meg Kárpátalja ezen méltatlanul mellőzött szegletét. Távolság: Beregszász - Perecseny - Turjaremete - Hárs - Róna-havas (1479 m); Autóval 230 km, gyalogosan 19 km.

2020. június 14. 3. Hazajáró Túra. Bíró András szervezésében családos túrán vettek részt az érdeklődők. Ezúttal Kisugolykára (Мала Уголька) kirándultak közösségünk tagja, ahol megtekintették a "karszthidat". Távolság: Beregszász - Kisugolyka – 106 km, kb. 2:30 perc autóvalGyalogtáv: 2,5 km

2019. július 24. 2. Hazajáró Túra. Petőfi Sándor Emléktúra a Fagyaloson (Szvidovecen), Varju Zoltán szervezésében.
Petőfi Sándor hősies küzdelmének tiszteletére és eltűnésének 170. évfordulója alkalmából, emléktúrát szervezünk a Faygalosba, melyre minden érdeklődőt szeretettel várunk! Az emléktúra együttműködő partnere a Karácsfalvai Sztojka Sándor Görögkatolikus Líceum.
Úticél: Bliznyica (1881 m);

2019. július 3-7.  1. Hazajáró Túra, Bíró András szervezésében.
Kárpátalja 3 hegyvonulatával ismerkedünk meg. A Gorgánok hegyeivel, a Borzsa-havasokkal és a Vereckét is őrző Keleti-Beszkidekkel. Kettőben túrázunk, valamint megismerkedünk az itt élő bojkó ruszinok kultúrájával, életével és ételeivel is.
Magyar történelmünk fontos helyszíneit érintjük. Honfoglaló őseinkre emlékezünk Munkácson és Vereckén, hazájuk határait védő honvédek emléke előtt tisztelgünk egy felsőgerebeni Árpád-vonal bunkernél, melybe 50 méteres mélységbe megyünk le és 800 méteres távot járhatunk be, valamint a kuruc szabadságharc nemes pillanatait is felidézzük.

2019. május 18. - Hazajáró túra a beregvidéki dombokon. Túravezető, Horváth Zoltán. Tervezett útvonal: Beregszász (indulás a Kigyósra vezető útról) – Kerek-hegy – Kilátás az Ardai-hegyre – Rálátás a bánya meddőre – Előbukkanó kőzetek – Kukjai erdő – Kukja – Szőlőültetvények – Gesztenyés – Kaolin bányák – Szovjet katonai obeliszk – Nagy-hegy (Kukja) – Régi arany bánya – Kilátó a Kismuzsalyi romtemplomra – Kilátó a kovászói, benei dombságra – Nagymuzsaly.

2019. május 17. - Hazajáró közönségtalálkozó Kenyeres Oszkárral és Jakab Sándorral. A Kárpátaljai Hazajáró Egylet megalapításának bejelentése (Beregszász - II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola).